Publicerat: / Allmänt

Momma & Moffa

Efter en kommentar om solsängen häromdan. Jag svarar dig här Anki, solmakapären är inhandlad på Halpa Halli, och den är lika underbar som den ser ut! Idag har jag och Milaya varit och hälsat på min mormor och morfar. Och även om den lilla damen hade på sig rosa dtrumpbyxor, en rutig klänning i olika färger och rosa mössa så pratade mormor på om "han" och "pojtschin" Dessutom hör hon lite dåligt, så fastän morfar försökte säga "he je ju en flick" så gick det inte riktigt hem. Inte konstigt när man hör dåligt och tycker om att prata om sitt eget :) Nåja, misstaget rättades efter ett litet tag men det hann bli lite pinsamt :) men inte lätt att vara gammal och ha 14 barnbarn och så borde det vara 15 barnbarnsbarn... Så det är väl inget att haka upp sig på. Förutom det har jag också lyckats slippa ut på en ensam lång promenad med hunden, skönt! Speciellt som det går att ha mera fart på utan vagnen och jag kan gå i terräng där vagnen inte riktigt slipper fram. Nu blir det tidig natt eftersom Milaya bestämt att nu är det natt :) Tjingeling


Postat av: Anki

Okej, tack för svaret. Ska åka dit och kolla endera dagen. :)

2012-06-15 @ 11:01:48
http://www.roosbacken.fi
Postat av: Tric

Vi va tiit i helgen vi å! :) No kan man få rådd lite om man har 14 barnbarn å 15 barnbarnsbarn. E itt så lätt att hald räidon på all... Hoppas ni mår bra!

Svar: Jo, tanten e ju endå 90 år =) Vi har no a bare bra, hoppas ni har he å, vi ska ju behöv ta å syns na!
Patricia

2012-06-15 @ 13:40:58
http://trickalis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...