Publicerat: / Allmänt

Efter ett långt uppehåll

Får hoppas att ni saknat mina inlägg lite grann i allafall=)
 
Som jag nyss skrev i mitt tidigare i lägg så är vi ändå glada att vara hemma igen. Fullt upp blev det genast, igår kväll stupade vi tidigt i säng efter en 12 timmar lång resa. Idag blev det först en tur till vasa för att inhandla julklappar, vilket vi inte gjort tidigare.... allt i sista minuten. Vi hittade iaf allt vi behövde och måste säga att jag är ganska nöjd med inköpen. Vettiga saker det mesta. Tycker det är så jobbigt när man handlar julklappar och av en eller annan anledning handlar något som andra verkligen inte skulle vilja ha. eller behöva. Men hoppas vi inte slår in några sådana paket i år :)
Vad vi dock inte fick tag på var en gåstol som vi bestämt köpa till Milaya, dom hade ingen fin på babystyle, jo en, men den fanns bara i ett exemplar och den var sönder. Och de andra affärerna hade ingen alls, så det blir att klicka hem en på nätet.
Juan började må pyton redan på vägen till stan och frös som ett palmlöv i finland.... Väl hemma igen visade det sig att han hade 38,5 graders feber, typiskt.
Okej, tur att det blev efter resan och inte mitt i, men vi har julfest för Juans anställda med respektive imorgon!
Bordet bokat, barnvakterna bokade för alla och vi hade sett så fram emot att komma ut lite. Hoppas hoppas att han mår bättre imorgon. Dock inget annat fel än feber än så länge, så får hoppas det är nån form av jetlag =)
 
Har bestämt att vi inte ska ha någon julgran i år. Dels är det trångt om plats redan innan, dels har Milaya börjat förflytta sig så pass att det vore en DUM idé och endast en massa bekymmer att hålla henne därifrån. Däremot har Milaya och jag hjälpt pappa/morfar att klä granen nu ikväll. Alltid lika roligt  att få lite julstämning.
 
Nu efter mer än 12 aktiva timmar ska jag fixa en stor glöggmugg och sen lägga mig i soffan och se en film med sjuklingen.
 
Minns ni den där svenska reklamen...
"Ni kvinnor snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns för en man när han är riktigt förkyld..."
Haha, börjar alltid tänka på den när någon blir sjuk.... ;)
Däremot kan jag meddela att barnafödandet är något män aldrig skulle klara av, därav är det kvinnans uppgift ;)
 
Trevlig helg alla bloggläsare!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...