Publicerat: / Allmänt

Påsk 2012

I torsdags blev jag sjukskriven de två sista veckorna före mammaledigt, jag fick helt enkelt erkänna mig besegrad :) men annars såg allt bra ut på rådgivningen! Påsk blev det även i år, fredagen var lite trög, Juan jobbade med en barack han byggt och jag förberedde vår påskmiddag hemma, men hälsade på vid lagret en stund :) Blev nötstek med hemgjord vitlökspotatisgratäng till middag, samt tillbehör förståss. Blev väldigt god stek eftersom jag lagade den ;) Hade den i en buljongmarinad både före och i ugnen med persilja, lök och vitlök, mums! Sen skulle vi pröva på bion i kristinestad, men vilken besvikelse det var..... Lördagen var händelserik, först var vi till fotoquick för en gravid fotografering. Jätteskoj tyckte vi att det var att leka lite modell och det ger oss ett minne för livet! Många riktigt bra bilder dessutom, dom får vi på onsdag så vi kan titta igenom vilka som hamnar på väggen :) Sen blev det kyrkligt dop för lilla Leanna Natasja, sen 3rätters på Bistro i goda vänners lag. Körde runt och tittade lite på påskbrasor men var trötta och landade tidigt till sängs och snarklådan, livet förändras :) Idag jobbar hjärtat med baracken och jag har pysslat på i min inte så snabba takt i stallet och med hästarna. Snart kommer en familj och kollar på lilla älsklingen Klipper för att kanske ta honom på foder. Känns både roligt men väldigt sorgligt, det blir ju så tomt om inga hästar på gården finns. Men det är ju bara tillfälligt och både Klipper och sveipur som nu är kvar ppå gården får bra hem, Klipper kanske hos denna familj och Sveipur med dom andra i Sundom. P.s. hittade ett gammalt par stallsjeans idag från tiden när jag var lite tyngre som nu passade riktigt bra med några gravidkilon och en stor mage :p



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...