Publicerat: / Allmänt

Allt och ingenting

Tråkväder!!
Varför kan det inte vara solsken och varmt, det är ju ändå bara dagar kvar tills maj...
Idag sov jag lite för länge, men har sovit så dåligt inatt. Juan somnade på soffan 19.30 igår. När det händer kan man nästan räkna med att han vaknar mellan 12-02 och inte kan sova mera... Och så skedde. Även om han höll sig på soffan och smög tyst runt i huset så kan jag ändå inte riktigt sova när han inte ligger lugnt bredvid mig :) Dessutom med en ibland aktiv bebis därinne och ibland väldigt mysko drömmar, för att inte glömma de extra toalettbesöken som nätterna brukar innehålla... Så slutresultat blev iaf en natt med bara lätt sömn.

Idag har jag inte hunnit med så mycket, matat hästarna och beundrat dem en stund... Sedan skrivit ihop ett fodervärdsavtal (vilket tog flera timmar) för familjen som skall ta hand om Klipper i ett helt år. Vad gäller isisarna är det inte bestämt hur länge de stannar i Sundom. Två av dem är ju till salu så beror egentligen om sommarsäsongen ger dem nya hem eller inte. Annars kanske de kommer hem till hösten. Åtminstone Sveipur, den ljusa isisen, stannar och lämnar i Sundom så länge det behövs. Sen är det iaf meningen att åtminstone Klipper och Sveipur återvänder till gården.
Det kommer att bli så tomt här utan hästar... Just nu kan jag bara tänka "vad i h*lvete ska jag göra?!" Men antar att det problemet löser sig själv när vår lilla hittar ut i världen :)
Hur som helst, de två hästarna som är kvar flyttar till sina tillfälliga hem på lördag, Juan och jag kör dem och det lär bli ett heldagsprojekt att köra både till Sundom och Pedersöre men det gör inget. Kommer dock att bli lite ledsamt för en hormonstinn höggravid kvinna ;)

Fast har faktist inte varit så skiftande i humöret som jag själv trodde att jag skulle bli som gravid. Har hållit mig lugn och glad nästa hela tiden. Det vara bara v 25 av graviditeten som det rann stora krokodiltårar mest hela veckan =)

Ska föresten sammanfatta vad jag minns av graviditeten här på bloggen nån dag, så att inte allt faller i glömska.

Nu har jag ingen större mission mera idag. tror jag måste bege mig till Närpes Rör och säga att min badrumskran sprutar värre än en högtryckstvätt och jag vill ha en jämn stråle... Hoppas dom kan lösa resten =D

En bild på de vackra pojkarna som ännu några dagar finns på gården! Dock är bilden tagen för flera veckor sen så pälsen ser helt annorlunda ut nu, måste nog ta några nya foton :)



Postat av: Ida

Ha tenkt så mang ganår ja sku vill kom å kik åp pållan dina å stalle men ha itt få tumin ur. Böv ju itt fundär åp he na nu åp e tag ettsåm di flyttar å jag itt ha få me na aktivera:)

2012-04-24 @ 14:09:05
Postat av: Piisa

Ja, väjt hur e jie. Men men, kanske ny såmar =)

2012-04-24 @ 14:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...